Nu var det jul igen….

Då var det dax att tänka på julklappar till nära och kära igen. Varför inte ge bort mig? Eller ja, en behandling då, handel av människor är i lag förbjudet. 😉

Jag har presentkort så bara hör av dig!

//Martin

Annonser

ERBJUDANDE!

Köp 3-kort 45 min (1100 kr) och få ett presentkort (värde 320 kr)

Köp 5-kort 45 min (1800 kr) och få ett presentkort (värde 450 kr)

(Erbjudandet gäller tom 31 jan 2015)

Hemmaträning

Hemmaträning

Hur motiverande är det att göra armhävningar och situps hemma framför TV:n? Många av oss söker förgäves få tillräckligt med tid över för träning, men det slutar ändå med att vi sitter på gumpen i soffan framför dumburken och slöar istället för att ägna tjugo minuter åt att jobba lite med kroppen.
Speciellt människor som har ett stillasittande arbete skulle behöva en liten stund varannan dag eller så till att jobba igenom kroppen.

Syftet med detta är inte att biffa till er, inte att få tvättbräda och inte heller att träna inför marathon. Nej syftet är helt enkelt att få er att stärka kroppen på ett sådant sätt som ni kommer att ha nytta av. Och dessutom få det roligt på vägen

Jag kommer att från och med nu att publicera lite exempel på hemmaträning med så få redskap involverade som möjligt, armhävningar, knäböj, utfallssteg, planka, knälyft och andra vanliga övningar kommer att vara centrum för hur vi tränar.

Första passet kommer att bestå av fyra olika övningar, där varje övning körs i 20 sekunder följt av 10 sekunder vila innan nästa övning påbörjas. Metoden kallas Tabata-intervall och är uppkallad efter  Dr. Izumu Tabata.

1 Armhävningar från knästående                20s
.
                                   Vila                      10s
2 Knäböj                                                  20s
.                                 Vila                       10s
3 Cirklar med armarna rakt ut från sidorna 20s
.                                  Vila                      10s
4  Utfallssteg                                            20s
.                                 Vila                        10s

Varje övning utförs så intensivt som möjligt och totalt kör ni 4-8 varv utan vila. 8 varv tar knappt 16 minuter. Ni väljer även om ni vill köra 4+4 varv (8+8 min) eller kanske 2+2 varv (4+4 min).

Innan ni kör igång så kör ett varv med lojt tempo och fixerade antal, ex: 10 armhävningar, 12 knäböj, 20 cirklar, 12 utfallssteg. Ta det sedan lugnt någon minut innan du kör igång på allvar.

Kom igen-testa! Det blir kul!

Presentkort

Från och med fredagen den 2:e december kommer Ni att ha möjlighet att köpa presentkort till valfritt värde hos mig.

Kontakta mig på +46(0) 723 36 16 17 eller via mmt.gedenryd@gmail.com för mer information.

God Jul!